Sign in to follow this  
Followers 0
peluson

Aceite Mineral

151 posts in this topic

mi pregunta es, existen alternativas de aceite mineral para frenos shimano?.

no c derrepente aceite hidraulico mineral.

mi idea es probar q tan bien andan a altas temperaturas, viscosidad entre otras cosas.

saludos

pagina util

Mineral oil is a great alternative to DOT Brake fluid. Mineral oil is not caustic and is non-toxic, but the main performance advantage to the rider is that mineral oil will not absorb water from the air like DOT fluid will. This absorbed water causes gas bubbles to form in the system which creates a 'sprongy' feel. While researching for a replacement oil to the hyper-expensive SM-DB-OIL Shimano Mineral Oil for Disk Brake($18.95 for 50ml., #Y-839 98010)(Red Color), I have found:

Pentosin central hydraulic fluid is one option. Either of LHM Plus or CHF 7.1(No. 54106) will work fine. LHM Plus & CHF 7.1 are rated at 18 cSt@40C/6.0 cSt@100C/VI 340. This is slightly thinner than the Castrol, so it may work even better in Shimano brakes. Pentosin is supplied in the hydraulic systems of most German and European cars, most notably as BMW and Audi power steering fluid. Consult a local dealer about availability. Do not use CHF 11S with as it is a synthetic oil. CHF 7.1 should run about $15 per liter. I think that Pentosin CHF 7.1 is probably the best improvement that can be made to the Shimano brakes. (Green Color)

Castrol Hydraulic System Mineral Oil (HSMO) ($13.99, 500ml., Jaguar # JLM-9886 or Castrol # 6582/5966 01) or Castrol Hydraulic System Mineral Oil Plus (HSMO Plus). This mineral oil is used in some british cars, like Jaguar and Rolls Royce, in the suspension, and brake assist systems. It is not readily available in the US but it can be found at a Jaguar dealer parts counter. This oil is rated at 19.8 cSt@40C/6.0 cSt@100C/VI 285. A data sheet is available HERE. (Green Color)

It is very important to note that while the above two fluids are used as power steering fluids, they are very different than conventional power steering fluids or ATFs available in most auto stores. Conventional power steering fluid or ATF is almost twice as viscous as these mineral oils and may be incompatible with the seals used in the system. Use of other fluids would be a serious mistake.

Magura supplies low viscosity MAGURA Royal Blood and Royal Blue Blood mineral oil. A 16oz. container costs $15.00 while a 2oz. container costs $4.00. (Blue Color) (reported to be 10wt. but it is probably more like 5-6wt.))

Another option (in an emergency) is to use a suspension fluid such as Motul Fork Oil (Light), RockShox (5w Medium, Hydracoil), Bardahl (5w Fork Oil), Bel-Ray Fork Oil (5wt), or Kayaba KYB (01). These may work fine in a jam. Make sure not to use any synthetic fluids. Replace with the proper fluid when you get home. The low viscosity index (VI) of these fluids are not suitable for the heat range that the brake system will experience.

DO NOT USE MINERAL OIL FROM THE DRUGSTORE!!!! What you are buying at the drugstore is a laxative, not a specific industrial oil. This oil does not have the specific viscosities (up to 3X too thick) or additives for perfect functionality with a hydraulic system. A MSDS for drug store mineral oil is available HERE. If you were in a jam and just had to use this crap, use Drakeol??® 10 or 10B, Ultraol 100NF.

This is what Magura says about drugstore mineral oil:

What type of oil should I use in my Magura hydraulic brakes?

Magura Blood mineral oil is the recommended oil, which is a 10 weight mineral oil. By far, our most common problem we encounter is consumers putting off-the-shelf mineral oil (from a drug store) in their Magura hydraulic brakes. Off-the-shelf mineral oil is normally 30-50 weight which will make the brake very sluggish. In addition, off-the-shelf mineral oil has additives, perfumes and different boiling points, all of which can cause brake failure. USE ONLY MAGURA BLOOD IN YOUR BRAKE SYSTEM. Use of any other fluid besides Magura Blood mineral oil will void your warranty. (HERE)

"Another option (in an emergency) is to use a suspension fluid such as Motul Fork Oil (Light), RockShox (5w Medium, Hydracoil), Bardahl (5w Fork Oil), Bel-Ray Fork Oil (5wt), or Kayaba KYB (01)."

MESH!

No sab??­a eso.

mira loko

asi te suene descabellado

usa aceite de bebe el bay jhonson o algo por el estilo

la misma weada

es mas barato y va a oler muy rika tu bike

no es floro

mira loko

la misma weada

no es floro

la dura y me sirvira para unos frenos db2?

y otra duda..si ya tienen aceite ese k trae esos frenos para sangrar denuevo tengo que limpiar los frenos por dentro y si es asi con que pueo hacerlo ...sorry pero soy un novato en esto de los frenos hidraulicos

se agradece

Edited by gusanobmx

en los lubricentros venden ese LHM, normalmente lo pides como liquido para suspension citroen.

en los lubricentros venden ese LHM, normalmente lo pides como liquido para suspension citroen.

gracias vitox voy a intentar con ese haber que pasa y respecto a la limpieza ??

saco el otro y pongo el nuevo solamente??

o hay que entrar a limpiar por dentro con alguito??

aa y lo otro alguna otra alternativa si es que no pillase ese aceite??

eso y gracias de nuevo

saludos

<_<

cambia el aceite nomas

ahora si crees que se ensucio por algo que le haya entrado, lo cual es dificil, dale un par de "enjuagues" para que el mismo aceite se lleve los contaminantes.

mira loko

la misma weada

no es floro

El transparente eso si lo probamos hace tiempo en un magura y quedo bien, pero al tiempo el freno empezo a perder, pero al parecer es pifia de la marca.?

Usa Dot 3 hacia arriba, llevo 3 a??±os con dot en mi Shimano Xt de 4 pistones delantero y nunca he tenido una pana, apesar de que me dijeron que las gomas se iban a quemar y blablabla pero solo fue eso blablabla

oie yo compre DOT 3 pero es liquido de freno esta bien eso!?

es de marca wagner??

si me pueden resp??²nder eso pliss

se agradece

es de marca wagner??

se agradece

bucha loco en mi urbanera tengo 2 shimanos y en los dos dice que hay q usar mineral

pero ni ahi con la wea le puse dot 04 creo o 03 no recuerdo bn y me andan super bn

de ese mismo el wranglen una cosa asi

es de marca wagner??

se agradece

bucha loco en mi urbanera tengo 2 shimanos y en los dos dice que hay q usar mineral

pero ni ahi con la wea le puse dot 04 creo o 03 no recuerdo bn y me andan super bn

de ese mismo el wranglen una cosa asi

wenaa gracias ya sai k toy pelando mucho el cable con la wea

voy a intentar si sirven bien y si no filo

se venden

ya gracias compadre

saludos

ojo, el liquido DOT es corrosivo y PODRIA da??±ar frenos que no estan dise??±ados para usarlo. (he visto frenos magura funcionar mas de 2 a??±os con liquido dot sin presentar problema alguno.)

ojo, el liquido DOT es corrosivo y PODRIA da??±ar frenos que no estan dise??±ados para usarlo. (he visto frenos magura funcionar mas de 2 a??±os con liquido dot sin presentar problema alguno.)

trata q no te caiga en la pintura cuando lo agas -_-

qda decolorada algunas

pero que es mas recomendable, yo por ejemplo, no compro shimano, lo encuentro un robo, en cambio como aceite mineral alligator, que es mejor, usar LMH, o aceite mineral alligator??

yo en mi hayes mag tengo dot 3 hace mas de un a??±o y no me a dado ningun problema y e visto fronos crgados con agua destilada unos hs-33 de magura quedan filets

sangre unos saint con aceite de horquillas

, iwal apa??±an, lo unico malo q tenia un comportamiento raro cuando se calentaban, pero pa urbanear oun dh corto iwAl apa??±a.

te saca de apuros

yo en mi hayes mag tengo dot 3 hace mas de un a??±o y no me a dado ningun problema y e visto fronos crgados con agua destilada unos hs-33 de magura quedan filets

eso del agua destilada sirve para trialeo y comprapaneo, pero si vas a hacer bajadas largas, va a hervir y eso no es recomendable.

eso del agua destilada sirve para trialeo y comprapaneo, pero si vas a hacer bajadas largas, va a hervir y eso no es recomendable.

y para ser esacto el agua destilada como tal es pesima, ahi que hecharle coolant ya preparado, no se congela, LUBRICA y tiene punto de ebullicion mas alto................

yo uso de ese :bleh ....el mio es uno verde (el de suspension de citroen digo yo)

Edited by kamikaze_dhx

usa horina wn despues te encargo la limpiaaa cuando lo vayas a sangrar de verdaaa

uta ke va kedar edionda la wea ajjaajajajajaj